måndag 16 augusti 2010

Var till huset idag för att hämta försäkringspapprena till min bil (det är dags att lämna in den och åtgärda de rådjursrelaterade skadorna....). Usch, va det är obehagligt att komma dit!! Tack Gode Gud att jag tog mig fri från alltihop!! Vaknar lycklig varje morgon nu!!!!!!

Hela huset liksom luktar illa, som en blandning av rysk pub, tysk bordell och svinstall.... Näää, nu var jag kanske elak i överkant?! Men det luktar helt klart otrevligt och ogästvänligt. Som ett sånt där dåligt motell där man backande lämnar rummet innan man ens inträtt i det. Om man inte är stupfull och klockan är närmare sex på morgonen och man tänker att "jo men bara sova nån timme så ska jag äcklad backa ut härifrån sen"...........

Och lilla HH (och här snackar vi inte Helly Hansen, kvalite och värme, utan exets nya lilla "flickvän") har lämnat små spår efter sig i form av hemvävda blommiga dukar och puttenuttiga gardiner. Och på väggarna hänger inramade planscher med pastelliga blommotiv *kräkas*. Fatta att jag inte vill hämta några fler saker ur det huset!! Dom är ju besudlade av pasteller och blomsterfjant!!

Och jag fattar inte varför du håller på att inreda mitt hus din lilla slyna. Det ska säljas och hur mycket du än drömmer om det så kommer du aldrig få bo där och leka Happy family. Och den dag det säljs så är det jag som går därifrån med hälften av pengarna, inte du, så du kan ta din feta röv och dina dukar och tassa tillbaka under stenen du kröp fram under.

Men visst, för min del kan dom gärna få pynta och feja. Bara synd att på visningarna kommer folk att tro att det är ett 80-årigt par som bor där ;0).

Det som gör mig mer förbannad är att jag överallt ser tecknen på hur hon försöker köpa mina barn med saker. Mina barn behöver inga mutor!! Antingen gillar dom nån eller så gillar dom inte! Dra inte ner dom till din nivå....

Hittade några böcker där det mycket tydligt stod skrivet på insidan pärmen "Tillhör HH". Förstår att dom är rädda att jag ska försöka lägga beslag på "Wendy den fete ponnyn" och "Nalle Brum och de sju tegelstenarna" vid bodelningen :P. Och visst, lite svårt blir det ju att hålla sig ;0).

Det lustiga är att dom två personer i min umgängeskrets som barna tycker allra mest om inte har behövt köpa sig nåns kärlek. Dom har bara gett barnen av sin tid och av sig själva och ungarna avgudar dom!! Att göra saker tillsammans är betydligt mera värt än materiella saker. Att titta på film, leka, gå på grodjakt, spela trummor och lära sig nya korttrick.

Jag är så glad över alla mina fina vänner som finns där för mig OCH för mina barn!! Vi behöver er verkligen <3!!!

Fast jag måste ju ändå beundra HH på ett sätt. Jag skulle fan inte stå ut med att tillbringa så mycket tid i nån annans hus bland nån annans saker (jag har ju det mesta av mina grejer kvar) och ha som helgnöje att diskutera sin partners fd frus kärleksliv (ja, i deras värld har jag ett ;0). Det är starkt gjort :0). Jag skulle varit borta på en kvart, men kraften i desperation är nog svår att förstå..... ;0).

Har varit till tvättstugan och startat upp två maskiner och så snabba som dom där Turbomonstrena är så är det snart dags att gå och börja plocka över sakerna till tumlaren. Håller på med lite budget och inköpslistor och annat tråk samtidigt som jag bloggar, facebookar och messar... Jisses, jag kan verkligen ha många bollar i luften :0). Jag kanske är kvinna ändå :P

När tvätten är klar ska jag hem till mamma och pappa en stund och sen ska hundarna få sig en rejäl prommis. Måste lägga ner så mycket tid som möjligt på Sigge nu. Han behöver det verkligen. Tänk om han kunde bli som Frasse, men det är nog inte riktigt hans personlighet.. Men han är ju bra på sitt sätt så klart!!!

Nää, dags att raska vidare i livet!! På återseende!!! <3

Inga kommentarer: