lördag 2 oktober 2010

Ont ska med ont fördrivas...

Alltså, hela meningen med huskurer måste ju vara att dom ska vara värre än själva krämpan dom är tänkta att kurera så att man helt enkelt tappar fokus på det ursprungliga lidandet!!!

Nu har jag knapprat fänkålsfrön och druckit kokande vatten direkt ur kastrullen (ja, ja, det skulle vara te men va fan, jag är väl ingen engelsman heller som genetiskt vet hur man kokar vilket te som helst och på plats i magen måste det ju bli exakt samma sak).

Jag har knapprat ingefärsbitar stora som drivvedsstycken.

Jag har gurglat mig med litervis med saltvatten och piskat mig blodig med stora oxpiskor (näää, det har jag inte så alla ni med sånna böjelser kan sluta flåsa nu......).

Jag har druckit olivolja och smort in mig med kakaokräm.

Jag har tänkt tanken att dricka honungsvatten (men låtit bli, det är ju bara såååå vidrigt).

Jag har täckt ena handens fingrar med flytande stearin (ofrivilligt visserligen, men ändå...)

Jag har slagit en halv saltomortal inne på badrumsgolvet (synnerligen ofrivilligt......)

Och jag har bitit mig själv i tungan (ofrivilligt, fan att det kan vara så svårt att tugga en rollo....)

Dagens sista tips nu kom nyligen och bestod av rådet, "lobotomi". På min försynta fråga, hjälper det verkligen mot förkylning så kommer svaret:
"Näää, inte ett dugg, men mot alla dina andra diagnoser". Tack, min vän!!! Jag tycker om dig oxå. Alla dagar mellan 10:30 och halv elva.

Over and out för ikväll!!!

Inga kommentarer: