onsdag 17 mars 2010

Bra start på en hektisk vecka :0)

Oj vad tiden har gått igen.... Blev så struligt när Flisan blev sjuk en hel vecka och vi var inne på sjukhuset ett dygn oxå och sen blev det sportlov, vilket av tradition (pga frånvaro av bredbansuppkoppling) är en datafri vecka.

Den här veckan har varit hektisk så här långt. Jobbade i måndags och sen på kvällen hade vi genrep med gospelkören inför konserten igår. Vi övade i tre timmar!! Jag höll ut drygt halva tiden, resten av kvällen tillbringade jag på åskådarplats och bara njöt av att lyssna på mina kompisars skönsång.

Tisdagen inleddes på vårdcentralen för Flisan skulle ta prover. Hon var så himla duktig. Inte ett ljud sa hon fast dom blev tvugna att sticka henne två gånger. Mammas tuffing!!
Var på yogan sedan på förmiddagen. Det gick så himla bra!! Det är så nära nu att jag kan släppa tankarna och slappna av helt. Men det är svårt. Det är så otroligt lätt att tankarna far iväg, oftast mot väldigt oviktiga saker. Det är ju inte direkt lösningen på de stora världsproblemen som poppar upp. Men det är väl en träningssak det som så mycket annat.

När jag ändå var inne i stan passade jag på att hämta ut biljetten till Claes Malmberg. Han kommer till Tonhallen i april och det vill jag inte missa. Var även in på fotoaffären och tog ett nytt kort till körkortet. Gubben skulle prompt ha mig att le. Varför ska man nödvändigtvis le på alla kort?? På ett körkort spelar det väl verkligen ingen roll, jag tänker inte använda det för att söka modelljobb eller ut och ragga karlar med det direkt...... Så jag vägrade! Våga vägra leende tänkte jag och råstirrade in i kameran. Jag tror gubben tyckte jag var dum :0).

Så nu ser jag ut som en tjurig tonråing på skolfoto, ni vet som nån som blivit tvingad av mamma att ta på sig den töntiga hat-tröjan och så står det en klämkäck fotograf med en uppstoppad fågel och ropar le mot pippin, le mot den söta lilla pippifågeln nu!! Men som sagt, får jag bara ett giltigt körkort är jag mer än nöjd!!

Var även in i Birsta city och handlade två vita tröjor till kören. Jag hade lovat mig själv att köpa en enkel enfärgad vit tröja, men mina steg styrdes av en högre makt till Jack & Jones och där fick jag tag i en jättefin vit t-shirt med ett gitarrspelande skelett på. Med svarta glitterstenar och nitar och grejer. Hur fin som helst!! Och så fick det bli en vit hoodjacka oxå eftersom jag är så extremt frusen.

Fast den behövde jag inte igår på konserten på In Between. Det var huuuur varmt som helst!!! Det blev en jättehäftig kväll!!! Vi sjöng 13 olika sånger och emellanåt pratade prästen lite om gospelns ursprung och sånt. Det var 120 pers som kom och tittade!! Helt otroligt!! Jättebra stämning. Sen blev det lite småmissar och vi behöver öva mer på komma ihåg att le och på att gunga i samma takt åt samma håll så publiken slipper drabbas av sjösjuka :0). Men det är ju bara detaljer i det stora havet av glädje som gospel sprider!!

Var hur speedad som helst efteråt men även toktrött och helt utan röst. Min förkylning gillade inte så många timmars körsång två dagar i rad.... Under dan hade jag efter tips provat att tugga ingefära. Shit!!! Inte konstigt att det hjälper mot halsont!! Man blir ju helt förlamad. Jag hade ingen känsel i kinderna på flera timmar. Det var som tandläkarbedövning............ Ni vet, allting bara domnar och pirrar och passar man sig inte inser man att man sitter med dregglet rinnande längs hakan som en annan sankt bernhardshund. Sedan visade det sig att tanken var att man skulle riva ingefäran, inte käka en stor bit....

Imorse var jag helt röstlös. Jag spelade upp en mycket avancerad (men tydligen totalt obegriplig) pantomimteater för barnen för att få dom att förstå vad dom skulle göra. Sedan försökte jag kurera mig med vitpeppar för det pratade vi om på kören igår. Det var bara det att vi bara hade svartpeppar hemma så jag tryckte i mig en näve sånna istället. Precis när jag svalt kom jag på att det nog var mot magsjuka dom skulle hjälpa. Men det är ju alltid skönt att slippa magsjuka!!

Till slut kylde jag ner lite cola till nästan iskonsistens och drack det. Det rev gott ska jag tala om. På det några glas med varm dryck och sen kunde jag faktiskt hanka mig fram på jobbet och rösten blev tom lite bättre när jag pratat ett tag. Att inte prata existerar inte i min värld, men för att skona halsen har jag bara pratat på utandning idag.....

Som alltid var det trevligt på jobbet och dan gick alldeles för fort. Bakade en morotskaka som alltid brukar bli så himla bra, men så icke idag. Kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att en så gott som helt jämntjock kaka kan vara genomgräddad på 90% av sin yta och sedan helt rinnig på övriga 10%????? Jag fattar det inte. Men jag ropar bara "hurra, jag gjorde fel" och bakar en ny kaka nån annan dag!

Efter jobbet gick jag på veckomässan. Som blivande kyrkvärd fick jag den stora (men för dagen något oväntade) äran att läsa evangelietexten. Det gick jättebra och jag fick beröm av prästen. Tur att jag är van att läsa högt för barna!! Det vanligaste felet folk gör när dom läser högt, helst om dom är en smula nervös, är att dom läser för fort. Så jag tänker alltid lite extra på att sakta ner tempot och så på att läsa med inlevelse. Finns inget värre än folk som låter exakt likadant om dom läser ett stycke ur en spännade roman som när dom läser innehållsdeklarationen på en falukorv *ryser*.

Resten av dagen har jag bara slöat framför datorn. Borde verkligen städa. Den här piiip solen gör att mitt tidigare nästan acceptabla hem blivit väldigt dammigt och på gränsen till oacceptabelt. Tacka vet jag mörker och skumrask :0). Nää, så klart inte!!! Helt underbart med sol!!!

Nu ska jag forstätta tänka på att jag borde städa. Hoppas ni får en underbar städfri kväll!!!!

/Annelie

"If you like to gamble, I tell you I'm your man
You win some, lose some, it's all the same to me
The pleasure is to play, makes no difference what you say
I don't share your greed, the only card I need is
The Ace Of Spades
The Ace Of Spades"

1 kommentar:

s. sa...

Jadu, "öööh" var ungefär vad jag kände också. Jag vet inte var själva debattartikeln publicerades (Svd eller nån annan sådan "fin" tidning skulle jag dock tippa på), men här finns det som rapporterats på tv4-nyheterna åtminstone:
http://www.nyhetskanalen.se/1.1572167/2010/03/26/pappadebatten_inget_stod_i_forskningen

Det var väl just det hon menade på, att männen misshandlar sina barn för att de inte vet hur de ska ta hand om dem och så. Det var en massa svammel om att de ser i 3D och hade händer som dasslock och allt vad det var. Jag bryr mig inte om att fördjupa mig i ämnet för man kan ju helt klart inte ta människan på allvar! :)