fredag 19 mars 2010

Orsaken till att det är tur för min karma att jag inte är snygg

Jag satt och blippade runt på youtube härom dan. För det mesta söker jag på nån speciell artist som jag gillar men igår satt jag och flumsurfade och råkade hamna på ett klipp med en massa fjortisar som stod och bölade av glädje över nån kändiskille som uppträdde.

Varför bölar man när man ser en kändis man gillar?? Är det nån gång man ska vara glad så är det väl då!! Att man kan känna sig lite fumlig och kanske få lite svårt att säga nått vettigt om man får en chans att prata med personen ifråga, okej! Men tokböla!!! I can't understand the feeling!!

Jag får en del hånfulla kommentarer ibland av folk angående min fascination för Joacim Cans, men det beror nog mest på att folk inte kan förstå ironi utan tror att vartenda ord är den exakta sanningen. Jag skulle göra mig bättre om jag fick prata än skriva eftersom man då kan använda sig av tonfall. När jag skriver har jag alltid olika tonfall i huvudet beroende på vad jag skriver, men det kan ju läsaren inte höra :0).

Bara för att jag skrivit att jag skulle släppa allt och följa med om Joacim sladdade förbi så innebär det inte att jag verkligen skulle göra det i skarpt läge. Fast kanske... ;0).

Frågan är, skulle jag vilja vara ihop med Joacim Cans?

Svaret är, absolut INTE!! Det vet väl alla att tittar vi för mycket på något vackert upphör det att vara vackert för vi vänjer oss. Alltså ska man inte köpa den fina tavlan utan istället besöka galleriet då och då.

Sedan vill jag verkligen inte förstöra min glamourösa idol med att utsättas för hans dåliga sidor. Jag menar, hur mycket världens snyggaste man är han när man måste plocka upp hans skitiga äckliga strumpor, se honom sitta i soffan och rapa gammal öl eller höra honom snarka nätterna igenom??? Det står inte på förrän han är både vidrig och värdelös....

Skulle jag då vilja ha sex med Joacim Cans?

Svaret på denna fråga är kanske något oväntat, NEJ, verkligen inte!!! Finns det något löjligare än en naken man??? Dom kan vara hur sexiga som helst tills dom börjar klä av sig, sen är det kört! För ett extremt litet fåtal kan bar överkropp funka men för de flesta går gränsen mycket tidigare.

Så sorry alla killar som trott att vi tjejer vill ha lampan släckt för att vi är blyga..........

I bästa fall kan en naken karl vara ömklig och vem vill ha en ömklig idol?? Han ska vara stark, oövervinnerlig och perfekt! Alltså, behålla kläderna på.

Skulle jag vilja vara vän med Joacim?

Svaret på den frågan blir nog att jo, kanske. Då skulle jag se honom lagomt ofta, ha större chans att ta del av hans musik och även kunna få svar på alla frågor jag har om låtarna. Vilken är tex den ultimata synden?? Som jag har undrat!!

Den sista frågan blir då, skulle jag vilja gosa och gnossat helt hämningslöst med hans hår?

Svaret på den frågan blir JA och ingenting annat än JA!! Givetvis skulle jag det. Och detta, har jag insett efter mycket vånda och till min stora skam, gör mig lika värdelös som alla killar som bara vill ha en tjej för att hon har stora tuttar tex. Och det är här min karmas räddning kommer in i bilden.

För tänk om jag hade varit en sån där supersnygging som kunde få vilken kille som helst. Så efter en timmes hysteriskt hårgnuss skulle jag resa mig och gå. ”Men du kan inte gå nu, jag har ju lämnat fru och barn för din skull”.
”Jag är så lessen. Men du vet det är inte du, det är jag (sorry grabben, det är inga fler av dina kroppsdelar som tilltalar mig) ”Du är värd något mycket bättre än mig (låt mig gå nu, jag står inte ut med all ångest i det här rummet).

Men nu eftersom jag inte är nån supersnygging kan jag aldrig hamna i den här situationen som garanterat skulle sänka min karma till sällan skådade lågvattenmärken. Och detta i sin tur bevisar än en gång att det går att hitta något positivt med precis allt!!!

Ha en underbar fredag kväll hörrni!! Själv ska jag spana in Lets dance. Istället för att klaga på att Willy Viking blir kvar tror jag att jag ska rösta på honom. På det sättet kan jag skapa känslan av att jag fått precis som jag vill om han nu mot alla odds blir kvar även ikväll. Det kan kallas självbedrägeri men tänk om det funkar??!!

Aloha!!!
/Annelie

4 kommentarer:

Petra sa...

Haha! Undrar om jag vågar erkänna att jag kämpade med tårarna under hela George Michael-konserten jag såg 2006??? Äntligen fick jag se min stora sångidol live efter bara så där en 22 års väntan! Det var så stort och han sjöng så in i bängen bra och...och...det var så känslosamt för mig att tårarna bara ville tränga fram hela tiden! ;-)

Annelie sa...

Ja men det låter ju mer som att musiken berörde dig. Det här var en film med småtjejer som tjöt som grisar för att den här killen gick förbi. Så du klarar dig :0)

CrimsonAnna sa...

Jag har faktiskt fällt en tår på en Hammerfall-konsert en gång men det var för att låten "Glory to the brave" får mig att tänka på din mamma-så det var musiken och framförandet som berörde mig.

Jag skrattade lite åt din beskrivning av din fascination för Joacim. Har tänkt samma sak-men hade han bett om hjälp att skriva låttexter hade jag tackade snabbare än du hinner säga hårgnuss:D

s. sa...

Sv: Haha, vilken bra idé med två Idolomgångar per år! Jag älskar Anders Bagges miner och skulle gärna se dem oftare. Fast om det skulle visas för att vaska fram Let´s danceare, nja? Jag tycker nog att de kan lägga ner det då :)

Det är intressant att du känner att jag tagit kontrollen över mitt liv när jag själv känner att jag aldrig haft så lite koll och kontroll på nånting. Men jag hoppas att det ska bli ordning på allt i slutändan iallafall.. :)