måndag 8 februari 2010

Allt känns bättre om man är den som håller i rodret!!

Idag ringde min kontakt från FK igen. Givetvis precis när jag stod mitt ute i skogen med tre hundar att hålla reda på. Hon skulle rapportera tiden för mötet med FK och läkare och vem vet mer. Enda chansen för mig att komma ihåg var att upprepa det gång på gång, dag, datum och tid, dag, datum och tid. Undra om hon trodde det brunnit totalt :0).

Blir verkligen superkul att ha det där mötet med en läkare som jag aldrig träffat :s. Min husläkare har ju tydligen slutat fast det är tydligen inget som man på något vis upplyser hans patienter om. Så nu blir det en helt ny läkare som aldrig träffat mig och inte har en aning om situationen. Tröttsamt, fast inte lika otrevligt som jag skulle ha tyckt för ett år sen. Jag för min egen talan och sen får dom säga sitt.

Idag har jag skickat iväg mailet på FB med vädjan om hjälp att hitta en arbetsprövningsplats. Jag skickade till närmare 100 personer så kanske det kan ge resultat.
Har redan fått några ideer och förslag.

Så nu ska jag gå vidare med några ideer och sedan börja skriva ner det jag vill ha med mig till mötet så jag inte glömmer något. Jag har ju inte längre något att förlora, det tar ju ändå slut i årsskiftet, så nu tänker jag säga vad jag tycker om det här systemet.
Känns som om det är jag som har kontrollen och det gör faktiskt hela skillnaden. Känner man sig utlämnad åt andra så blir man lätt ett viljelöst offer. Har man makten över sitt eget liv så blir man stark.

Ikväll blir det lite filmmys. Gäller att ta vara på vardagstrevligheter.

/Annelie

"Ingenting försummar vi så ofta och oåterkalleligt som det tillfälle som erbjuds oss varje dag."

1 kommentar:

Barbro sa...

Fritt vårdval numera, vet du ;) Följ efter läkaren....