söndag 7 februari 2010

Oj, va dagarna gått fort.

Tyckte nyss jag skrev här och så ser jag att det var i onsdags. Är inne i en svacka med mycket värk och yrsel och trötthet så allting går på lite halvfart.

Dessutom har allting jäklats sista dagarna, mest småsaker, men nog så irriterande när man redan känner sig lite ur slag.

Det har varit kalasfint väder i helgen, massor med vit härlig snö och strålande sol. Kan inte bli mycket bättre. Passade på att gå ut med Lill-Troll idag och hjälpa henne bygga på snökojan. Var inte alls i form men jag kände att jag kunde inte förneka henne att vara ute i det underbara vädret och med storebror hos mormor och morfar hade hon ingen annan att leka med.

Så vi grävde lite koja och busade i snön. Skönt att vara ute och få lite luft.

Sen klockan två for jag på körträning inför uppträdandet i kyrkan. Började inte så bra med att jag blodade ner min enda vita tröja precis när jag skulle fara så det fick bli en beigegrå tröja med vita blommor istället. Sen stoppade jag på mig min röda scarf men tänkte inte på att jag stoppade den i ficka där jag alltid har hundgodis så sen luktade den frolic.......

Blev sedan pinsamt uppenbart att ALLA utom jag äger flera scarfar i olika färger för det var bara jag som hade tomteröd slips även idag :s. Alla andra var så fina med grönt och blått osv.

Helt underbart att få sjunga igen. Jag missade ju onsdagens träning pga möte så nu var jag sjungsugen!!

Kom inte så mycket folk till kyrkan idag, troligen tack vare det fina vädret. Det var synd för det var riktigt bra drag, jättefina psalmer och en bra predikan. På sista låten stod församlingen upp och stampade takten och klappade händer. Det var mäktigt!!!

Jag provade att inte ta nån medicin idag annat än morgonmedicinen för att se om det funkar med bara sången eftersom jag känner att jag mår bättre när jag sjunger. Och det funkade!! Jag fixade hela Gudstjänsten och har fortfarande nu kl 18:54 inte tagit nån medicin, men nu börjar det dra ihop sig. Har rejält ont nu.

Synd att det är svårt att göra ett vetenskapligt blindtest på sig själv. Jag kan ju inte direkt lura mig själv att jag tagit medicinen eller inte och sen jämföra hur jag mår vid olika tillfällen. Men helt klart, vetenskap eller inte, körsång har smärtlindrande effekt!!!!

Nu ska jag sudda runt en stund och sen blir det Damernas detektivbyrå och sedan nattis!!!!

/Annelie

"Vandra med oss för vägen är lång"

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Tror stenhårt på att man kan må bättre "bara" av att göra sådant man mår bra av att göra. Ja, må bra fysiskt av saker man tycker om att göra psykiskt.

Hoppas du får må lite bättre nu i veckan, och absolut på lördag när vi ska leka!