måndag 22 februari 2010

Bokcirkelträff och iskyla

Nu har kylan bitit tag igen. Igår trotsade barnen och jag både kyla och snålblåst och for ner till isen på skolan och åkte skridskor i nästan en timme (jag åkte bara på skorna iofs, men ändå). Vi var alldeles ensamma där (??!!). Frös som en galning men det var skönt när vi kom in igen.

Skulle egentligen på kick-off med mentalgänget från brukshundsklubben, men det strulade ihop sig med barnvakt eftersom M var tvungen att jobba över. Sen hade jag rejält ont oxå och vädret var inte så lockande för att ge sig ut med bil så det fick vara.

Imorse hade M fått för sig att det skulle vara trevligt om vi klev upp klockan sex och tittade på ishockyn och åt frukost ihop. När klockan ringde tyckte jag ärligt talat att det var en usel ide men jag masade mig upp och kröp ner i soffan och låg där och myste under duntäcket. Barna kom oxå ner och tittade tillsammans med oss och det blev riktigt trevligt. Ffa när vi vann så snyggt med 3-0!

Idag blev det en sväng till Birsta och fylla förråden med schampo, balsam, tvål mm och hundmat. Gäller att passa på när M är ledig och kan bära.

Ikväll har jag varit på första träffen med bokcirkeln. Det är min svägerska som dragit igång den och vi är sex tjejer i blandade åldrar som ska försöka läsa intressanta böcker och träffas och fika och diskutera dom.

På vägen dit lyssnade jag på Lars Winnerbäck, Singel. Ibland är det bara rätt med LW.
Hårdrock är för det mesta rätt musik för mig.
Hårdrock gör mig glad när jag känner mig deppig, gör mig ännu gladare när jag är glad, tröstar mig när jag är lessen, peppar mig när jag känner mig nere, ger mig energi när jag känner mig trött och tom, hjälper mig att släppa ut frustration och ilska när jag är frustrerad och arg och får mig att känna livslust.
Hårdrock är nästan alltid perfekt.

Men ibland vill jag bara vila i en känsla, bara finnas här och nu och vara och då är det bara LW som gäller. Han sätter ord på allt och han gör det bra!!!!

Bokcirkelträffen var jättetrevlig!! Kanonbra folk och intressanta diskussioner. Ser fram emot nästa bok och nästa träff.

Nu tog Sverige precis silver i damernas sprintstafett. Jag är absolut ingen sportfåne, tvärtemot, men en del intressant finns det under vinter-OS. Fast mest läser jag resultaten i tidningen. Nu råkade jag bara sitta i soffan och TV:n var på. Men svenska medaljer är alltid roligt!!!

Nu ska jag sova!! Yoga imorgon!! Längtar!!
/Annelie

Inga kommentarer: