måndag 1 februari 2010

Creepy feeling :0)

Nu börjar den här upprymda bestämda känslan nästan kännas obehaglig. Alltså, hur länge ska detta fortgå?? För visst har jag förrut fått sånna här kickar, men det har alltid gått om sig. Visst, jag ska bli så smal och den här gången kommer det att funka (bara jag har ätit upp den där chokladkakan i skåpet). Jag kommer aldrig mer att hamna i en sån där svacka igen för den här gången känner jag mig så stark och jag kommer hinna stoppa i tid (fast nu ligger jag här igen och har så ont att jag bara vill dö).

Jag ska bli bra!!! Fast inte idag, IMOOOORGOOON, IMOOOORGOOON.........

Men inte den här gången. Den starka övertygelsen bara biter sig fast och har tydligen för avsikt att gå från önskedröm till att bli en sanning. Nånting kanske har förändrats, nånting har faktiskt hänt.

Igår kväll var jag jättetrött, men jag kunde inte somna. Jag var uppe och stuffade i flera omgångar, fikade, hämtade varma riskuddar, nynnade gospellåtar och petade navelludd, men ingenting hjälpte. Klockan två la jag mig för sista gången och sen låg jag vaken ett tag efter det oxå. Klockan sex ringde klockan........... Jag var inte vacker då. Inte glad heller. Men nästan vaken i alla fall.

Och vet ni varför jag inte kunde somna? Jo, pga en oerhört starkt drivande känsla av att jag hade en massa saker att göra. Bland annat (och detta är helt sjukt) drabbades jag av plötslig vämjelse över mina böcker. Inte över alla, men över vissa. Jag är en sån som älskar böcker och helst skulle ha ett helt rum med bara bokyllor och böcker och jag vill gärna äga böcker istället för att låna dom (även om jag blivit avsevärt mycket bättre sista åren).

Men nu fick jag helt plötsligt en stark avsmak för alla dessa deckare och deras morbida, våldsamma handling. Som att världen skulle behöva fiktivt våld när det finns så mycket våld i verkligheten!! Jag kunde med nöd och näppe bemästra impulsen att kliva upp och låta Jungstedt, Läckberg, Deaver, Cornwell, Mankell, Larsson mfl möta bottnen på en svart sopsäck.

Känslan har funnits kvar även idag, om än i något blekare form. Om den fortfarande finns kvar i slutet av veckan tänker jag packa ihop böckerna och fara på Fyndlagret med dom och hellre få lite pengar för dom.

Men konstigt är det. Jag älskar ju deckare. Eller tänk om jag numera är en sån som älskaDE deckare. Vem är jag då nu?????

Har skaffat ett till Fadderbarn idag oxå. Vi har en fyraårig flicka i Malawi sedan några år tillbaka och nu tyckte vi det var läge att skaffa en till. Har vi råd med två egna barn har vi råd med två fadderbarn. Ska bli så spännande att se vem det blir och vart i världen h*n bor. Jag har läst på och lärt mig en del om Malawi och nu får jag chansen att lära mig om någon mer plats.

Varit i Birsta idag och köpt en bärbar dator. Vill ni läsa mer ingående om det så finns ett inlägg på http://www.blogtown.se/blog.php?id=trollglitter. En compaq blev det, med 17" skärm. Jag ville så gärna ha en stor skärm. Har startat upp den och jag är jättenöjd. Den är precis som jag drömt om. Saknas lite program och sånt bara. Nu ska jag bara lyckas koppla in allt med router och shit, men det ska nog gå det oxå. Med lite tid och tålamod så.

Nu ska jag sova. Hoppas ni får en underbar natt med vackra drömmar!!

/Annelie

"Hold on, just a little while longer, everything is gonna be alright"

Inga kommentarer: