fredag 19 februari 2010

Dålig FK-karma???

Så var det fredag igen!! Bakdag :0). Idag blev det hönökakor *dreggel*. Lite pillrigt med kavlande och många lyft i och ur ugn innan allt är gräddat, men det är det värt. Har faktiskt skapat en bakblogg, "Baksidan" idag. Är ju så populärt med matbloggar så då kan väl jag ha en bakblogg. Synd att jag inte kom på det i början av året så kunde jag gått tillbaka sen och sett allt jag bakar under ett år......

Det var berusande gott med nybakt hönökaka sen när jag bakat klart. Åt ingenting innan utan väntade tills brödet var klart. Men tror ni inte att i samma sekund som jag skulle ta med mig mina små brödbitar och mitt vattenglas och sätta mig och äta så ringde min handläggare på FK och det samtalet tog en stund. Jag stod där och stirrade vildsint på mina brödbitar och tandvattnet rann medan jag försökte föra ett vettigt samtal. Till slut kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att ta en liten liten tugga och då bet jag givetvis i kanten som var lite hård så det bara dånade "krasch, krasch" i luren.

Och innan dess hade jag försökt plocka ur diskmaskinen medan jag pratade i telefon vilket resulterade att i att jag tappade ner den i facket för bestick, men min handläggare pratade oförtrutet på medan jag låg på knä med örat tryckt mot ett bestickställ för att höra vad hon sa medan jag försökte kila lös telefonen som givetvis landat på snedden i det minsta lilla facket...

Jag tycker ganska synd om min handläggare. Hon är så himla snäll och omtänksam och jag är helt enkelt ingen bra klient (heter det så?, vad är man egentligen till sin handläggare?? kund? fall?? obehag??? ;0)...). Men nu är läget som det är. Hon är min kontkt mot FK och jag måste säga vad jag tycker och stå på mig och vara påläst om regler och sånt. Inte så att jag är otrevlig, inte alls, men jag säger precis vad jag tycker och tänker.

Detta har i sin tur lett till att hon direkt tänkte på mig när hon fick i uppdrag av sin chef att välja ut några personer på väg att utförsäkras för att delta i ett EU-projekt där man ska intervjuas och vara med i nått forum för att tala om vad man tycker om reglerna och om hur det känns. Förstår inte varför hon tänkte på mig :0). När jag sa ja direkt sa hon "ja jag kände på mig att det var så".....

Klart är detta, jag får börja arbetsprövningen den 24/2 som jag själv sagt och den ska hålla på till sista april i första skedet. Jag sa även till att jag inte tänker ta ut nån reseersättning vilket gjorde henne en aning förvirrad tror jag. Alla andra pröjsar sina arbetsresor själva, varför ska jag ha nå bidrag för det?? Har jag inte råd att ta bilen får jag väl gå då. Jag är less på alla små sketna bidrag för skitgrejer som ska finnas samtidigt som man kan kasta ut folk på gatan utan ett öre i ersättning fast dom är sjuka.

Tänk om det inte är bra för min fastekarma att jag är en sån dålig FK-klient/kund/fall/obehag. Jag kanske måste skicka en blomma till henne som tack för att hon trots allt bryr sig och hör av sig. Fast det kanske räknas som muta..... Det vore verkligen värt att prova ;0).

Från ett ämne till ett annat, idag fyller Joacim Cans 40 år. Känns lite konstigt att han är så gammal.... Visserligen är jag ju inte 21 själv heller, men jag har några år kvar till 40 i alla fall. Jag kanske måste skaffa en yngre idol, fast det finns ingen som är snyggare och bättre på att sjunga så jag tror jag behåller honom även då han blir 75 och haltar runt med rollator. Fast, det är klart, tappar han håret kan det bli tungt :0).

Jag har förresten varit ganska otrogen sista tiden. Inte mot min man alltså utan mot Hammerfall. Bortsett från att jag lyssnat på dom lite grann på spotify så har jag den senaste tiden både inomhus och i bilen bara spelat Sabaton. Är helt såld på dom just nu. Har alltid gillat dom men har inte lyssnat tokmycket förräns maken glömde en skiva i min bil (som har fått bli kvar där...) och nu spelar jag bara den.

Men för att fira Joacim idag så har jag gjort en lååång playlist med nästan bara Hammerfallåtar och jisses, va bra dom är!!!! Lyssnar jag igenom alla låtar som finns på spotify finns det kanske två som jag tycker är mindre bra och då är det coverlåtar.... <3 HAMMERFALL <3

Nu ska jag åka på ICA och handla, igen *suck*. Tycker att jag inte gör annat. Hemkörning kanske vore grejen, men jag vill ju gärna titta och klämma och känna. På varorna alltså. Och så är det så trevlig personal där så jag blir glad av att komma dit.

Sedan har jag lovat barna att vi ska spela Monopol när dom kommer hem och så avrundas kvällen med lite vegetarisk Tandoorimat och Lets dance. Sämre kan man ha det!!

/Annelie

"Countdown, descending down to zero
Bursting into flames
Can´t you see the coming of a hero
On this enchanting day

So stand up and be counted
In the solar glance in the desert sand
No longer the hunted
United we are ´till the day we fall
A chain unbreakable
Every link is allied to our mighty vow

We´re Blood Bound - We aim for the sun
The luminous moon will take us high over ground
We´re Blood Bound - Collecting the stars
We hold a power that is greater than all
We´re Blood Bound


Watch out, the heathen´s all around us
Always watch your back
We´ve got a lust for freedom
Whatever they say we know we´ll stay

We are indestructible
And no matter what happens we will rise above


We´re Blood Bound - We aim for the sun
The luminous moon will take us high over ground
We´re Blood Bound - Collecting the stars
We hold a power that is greater than all
We´re Blood Bound

Look into my eyes
Tell me what is hidden deep inside
Chains about to break
It´s the everlasting freedom for us all

We´re Blood Bound - We aim for the sun
The luminous moon will take us high over ground
We´re Blood Bound - Collecting the stars
We hold a power together

We´re Blood Bound - We aim for the sun
The luminous moon will take us high over ground
We´re Blood Bound - Collecting the stars
We hold a power that is greater than all
We´re Blood Bound"

Grattis Joacim på 40-årsdagen. I hope we're always blood bound!!!
A metal heart is hard to tear a part..........

3 kommentarer:

Petra sa...

Japp, numera räknas t o m en blomma till en handläggare på FK som något otillbördigt (typ muta) som inte får tas emot. :-)

CrimsonAnna sa...

Så skönt att vi är två som kommer hålla fast vid Joacims även på rullator-stadiet:D

Ett litet hurra kan också vara på sin plats för Jakob Samuel, sångare i the Poodles, som fyller 41 idag:)

Alexandra sa...

Läste att du ska äta vegetariskt en tid. Min mamma är vegeratian & hon lagar väärldens godaste morotsröra som man har till pasta! Dina barn kommer älska den!Jag mailar receptet på facebook. Kram!