lördag 30 januari 2010

Det här är första dagen på resten av mitt liv!!

Det är möjligt att jag blivit galen, men i så fall välkomnar jag galenskapen! Igår när jag satt och körde bil ut till svägerskan kom jag på mig själv med att skratta högt i bilen, helt ensam.

Hade en supertrevlig kväll. Fick nya fina röda slingor i håret. Gick omkring där med folietussar fulla håret och såg ut som nån rymdgubbe. Sen skulle jag duscha ur färgen och jag vet inte om det bara är jag eller om fler känner samma sak, va det känns märkligt att duscha hemma hos andra.

Jag vet inte riktigt varför, men det känns bara jättekonstigt. Och så lånar man en handduk och törs knappt torka sig för det känns ju obscent att torka sig överallt (ni förstår säkert vad jag menar utan att gå in på detaljer) med nån annans handduk. Tack för lånet, den ska jag torka mig i *PIIIP* med. Känns inte alls vidare artigt.

Men färgad och duschad blev jag i varje fall och jag är supernöjd med resultatet!! Och kostnaden, 75 kronor, känns helt okej mot för 1000 hos frissan. Då kan jag skänka lite mer till Röda korsets insamling till Haiti istället. Känns bra!!

Sedan såg vi Harry Potter & Halvblodsprinsen. Den var bra, men väldigt lång. Höll på att somna i soffan bland kuddar, filtar och katter flera gånger. Trots det så gick det bra att köra hem sedan. Kan bero på att det var -21 grader och jag kan lova att efter att ha gått till bilen så var jag komplett klarvaken :0). Körde hem, lyssnandes på backyard babies. Tyvärr kände sig min bilstereo en anings frusen så den hackade liksom tänder så jag hörde bara vartannat ord, men jag fyllde i luckorna själv så det gjorde inget.

Somnade ovaggad när jag kom hem. Upptäckte imorse att jag tydligen somnat med raggsockorna på. Men i den här kylan så gör det ju inte just nånting.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Vaknade redan 07:45 trots att jag inte kom i säng förrän klockan 01:00. Tänkte lägga mig en stund igen men sen blev det inte av. Vi har bytt lampa i sovrummet och slängt ut den gamla glappande takfläkten. Oj va ljust det blev och va mycket ljusare och luftigare rummet känns utan den där domedagsklumpen hängande över sängen.

Till middag lagade jag thailändska kycklingspett med ris och jordnötssås. Så himla gott!!!!! Lill-Troll (6 år gammal) stod på en pall vid spisen och stekte chapatibröd att ha till maten. Hon såg ut som värsta kocken där hon stod och dängde runt brödkakorna i stekpannan.

Om en stund ska jag titta på inspelat Lets dance från igår. Tyvärr har jag lyckats höra vem som åkte ur, men det är ju ändå kul att se dom dansa.

Har anmält mig till något som kallas medicinsk yoga. Har alltid velat pröva på yoga och nu när jag hittade en som vände sig speciellt till personer med medicinska svårigheter så passade jag på att anmäla mig. Tyvärr hade dom fått ihop för lite folk eftersom det tydligen är helt nytt och folk nog inte vet att det finns, men dom siktar på att starta den 16/2 istället för nu på tisdag i alla fall. Hoppas verkligen att det blir av!!

Ha en underbar lördag kväll!!!

/Annelie

"I've got a secret place, where nothing can harm me"

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Hahahahahha!
Jag har inga hämningar med andras handdukar, du kan väl tänka på det nästa gång jag lånar en av er. ;)

Du är juh rolig du med, haha.. jag tänker aldrig på att det känns skumt att duscha hos någon annan. ;) Hoppas du inte blir traumatiserad igår då. ;)

Tack igen för en underbar kväll! Vet du, jag hoppas du och jag kan göra en till egen sväng till Resele under detta år! Det skulle vara så skönt.