onsdag 27 januari 2010

338 dagar kvar

Ja. Svackan fortsätter så det blir mycket vila nu. Måndag tillbringade jag eftermiddagen liggandes i sängen på spikmattan och med värmekuddar draperade i drivor runt mig. Allt för att orka med informationsmötet om krisen på Sundsvalls sjukhus som hölls i Timrå kommunhus på kvällen.

Igår gick jag och la mig när mamma hämtat barna på morgonen och låg ända till 11:30. Sen proppade jag i mig mängders mängder med medicin och åkte på Opera på Söråkers folkets hus med tillhörande middag. Vi såg Carmen och den var så sagolikt bra!! Oj,oj, oj, jag bara ryste och timmarna flög iväg. Sen var jag stel som ett kassaskåp på kvällen men det var det faktiskt värt.

Idag hade jag en körig förmiddag eftersom jag först skulle till kuratorn klockan 8:30och sedan till sjukgymnsten klockan 10:30 och däremellan hinna på ICA och handla. Gick bra hos kuratorn. Känns som att hon hjälper mig att få struktur och att se olika möjligheter. Det är så lätt att man stirrar sig blind på samma gamla väg man alltid gått och så kommer man inte vidare.

Även hos sjukgymnasten gick det rätt okej även om det gjorde gräsligt ont när hon masserade nacken. Jag blev så illamående efteråt att jag fick sitta i bilen ett tag och vänta innan jag kunde köra hem.

Sedan var jag helt slut så jag gick och la mig när jag kom hem. Sov i drygt tre timmar. När jag precis somnat så ringde mobilen (men blir man glad då??!!) och det var min kontakt på FK. Jag har fortfarande inte lyckats fatta vad hon ville :s. Hon frågade ingenting om hur jag mådde eller hur det gick med arbetsprövningssökandet eller nånting utan hon bara upplyste mig om att hon inte hade något nytt att säga....

Vi ska ha möte i mars och nu hade hon fått veta från vc att min läkare där ska sluta (mer än jag fått info om) och så ville hon bara tala om det så att jag visste att därför visste hon inte när vi skulle ha möte och vilken läkare som skulle vara med. Fler sånna givande samtal så är veckan räddad........

Men jag lyckades tack och lov somna om och sov som sagt i tre timmar. Skulle egetligen på repskap ikväll men det var inställt pga snöstormen så då kanade jag iväg med bilen till Kören istället. Vi var 21 stycken som trotsade vädret och kom och sjöng. Lika härligt som alltid.

Har skickat iväg ett första ansökningsbrev för att få arbetsprövning och har fått ett ganska positivt svar så nu håller jag tummarna för det!!

Nu sova!!

/Annelie

Inga kommentarer: