onsdag 6 januari 2010

359 dagar kvar

Det blir bara kallare och kallare. -22 imorse, -24,7 nu. Vi passade på att städa ur och frosta av frysarna. Gäller att göra sånt när jag har den äkta hälften hemma (jag är då alltså den falska hälften...........;0)). Ska jag göra det själv så får jag gå så fantastiskt många vändor upp och ner till källaren innan jag burit upp allting från frysboxen och fått ut det på altanen.

Gäller att utnyttja möjligheten till ett par friska starka armar.

Promenerat med hundarna i kylan trots allt. 5139 steg blev det. Enligt min stegräknare har man då gjort av med 241 kalorier och gått ner 16,7 gram i vikt. Det får mig verkligen att tro på det dom säger, att det är nästan omöjligt att motionera sig ner i vikt. Man måste lägga om kosten i kombination med motion.

Har haft rejält ont idag så det har blivit mycket mediciner :(. Känns inte bra att proppa sig full med kemikalier år ut och år in men utan medicinerna skulle jag inte ha mycket till livskvalite så det är bara att välja.

Kvällen har bjudit på ännu ett avsnitt av Miss Marple och en dokumentär om en kvinna vars ben tillsammans väger 95 kilo trots att hennes överkropp är mager som en anorektikers. Sånt ger verkligen perspektiv på livet. Visst, mycket i mitt liv är ett helvete, men jag behöver åtminstone inte slita för varje steg jag tar. Finns så mycket att vara tacksam för även när allt är motigt! Viktigt att komma ihåg det!!

Nu är det bara fyra dagar kvar av lovet och sen är det på allvar dags att ta tag i allting. Skicka mail, kontakta eventuella arbetsprövningsplatser,återuppta sjukgymnastträningen och försöka sprida den här bloggen så gott det går.

När jag var ute och gick idag så kom jag på en sång som handlar om alla sjukskrivna som är i samma sits, eller ännu värre, som mig. Utan att skryta, men jag tycker faktiskt den blev riktigt bra. Men den är inte riktigt klar, måste slipa till verserna något. Första gången jag lyckats få till en låt utan att lägga text till en befintlig melodi (i alla fall tror jag det....).

Nu är det dags att sova, men jag gruvar mig. Har sovit uselt några nätter nu och jag hatar att vakna och ha så jäkla ont.

Inga kommentarer: