fredag 8 januari 2010

357 dagar kvar

Det är lite varmare idag. -24 imorse men sen idag var det bara -19 ett tag. Nu kan man hämta posten i bara pyjamas igen :0).

Jag har bakat tekakor idag. Jag älskar att baka, men det är tyvärr en av de saker jag inte kan göra så mycket och ofta som jag vill pga skadan, men jag prioriterar det ganska högt eftersom det dels är så roligt och dels är det så smaskigt med hembakt bröd *dreggel*.

Igår hade vi körövning. Det var helt underbart som vanligt!! Det är en unik form av välbefinnande och smärtlindring som man får av just körsång. Jag kan bli så uppslukad av sången att jag knappt känner min kropp och jag fylls av så mycket positiv energi att den brukar finnas kvar till och med dagen efter. Som idag, trots att jag hade jätteont när jag vaknade och var stel som en blöt filt i -30 grader så mådde jag bra, jag kände mig glad och positiv.

Jag tog sparken till kören igår. Det var lite jobbigt men även härligt eftersom det är kanonfint före för tillfället.

Ikväll ska jag på ICA och handla mat,ännu en av dessa tunga tröstlösa sysslor som man inte ägnade en tanke åt när man var frisk, men som nu står där och hånflinar åt en som ett obestigbart Mount Everest. Men det ärju så hopplöst att skicka nån annan och handla *suck*. Jag vill få se och känna och välja och fundera.Och eftersom det är jag som lagar maten här hemma så är det ju jag som har koll på vad som behövs och vad som är på väg att ta slut osv.

Men ikväll får jag i alla fall bärhjälp när jag kommer hem eftersom då är den äkta hälften på plats att spänna sina biceps i krymplingens tjänst :0).

Annars har jag mina egna rutiner för att handla (som med så mycket annat). Jag packar påsarna direkt i vagnen, alltså ställer påsen tom i vagnen och fyller den. Det tar tid och många brukar hinna passera vid bandet bredvid innan jag är klar, men jag har lärt mig att inte låta mig stressas. Jag har rätt att finnas!! Men sen är det det där gräsliga momenten när kassarna ska från vagnen och in i bilen. Kan ingen uppfinna kundvagnar där man kan fälla ner ena sidan (som pålandstingets tvättvagnar)?????

Det finns gånger då jag får packa om allting och lyfta över en sak i taget för att det helt enkelt inte går på annat vis. Samma sak när jag kommer hem. Jag försöker att packa lite i många kassar hellre än mycket i få kassar men ibland blir det övermäktigt ändå och då bär jag en och två saker åt gången. Många vändor blir det, men dom rekommnderar ju 10 000 steg om dan så...............

Blev precis uppringd av min kurator! Fick en tid den 19/1. Så skönt!!!

Nää, nu är det dags att laga middag. Sen ikväll blir det Lets dance och Morden i Midsomer. Fredagsmys!!

/Annelie

"So take a step towards the light
The crimson sky fullfills the night
The revelation is near

All your dreams can come true
“Where do we go?”
We’re just a heartbeat away

Follow the signs of the Crimson Thunder…
We will stay by your side
Let our voices be there to guide you" /HF

1 kommentar:

Petra sa...

Har inte ert ICA shop express så du kan scanna och packa varorna medan du handlar? Det låter ju annars som något för dig. :-)